Skip to the content
Lifestyle w Warszawie · paulapojnar.pl

Lifestyle w Warszawie

  • LIFESTYLE
  • BEAUTY’S CREED
  • PRZEPISY
  • RECENZJE
    • W CO GRAM?
    • GDZIE JEM?
  • O BLOGU
  • WSPÓŁPRACA
  • Polityka ciasteczkowości i prywatności
Menu

lifestyle

Identyfikacja wizualna – wybór logo

10 sierpnia 2015 Brak komentarzy
wybór logo

Ważny element budowania marki.

Jeśli chcesz stworzyć rozpoznawalną markę, potrzebne Ci jest dobre (świetne, genialne) logo. Wybór logo – dobrego logo – jest dla wielu firm czy blogów kluczowym momentem, bo nagle ludzie przestają myśleć o nazwie. Zaczynają myśleć o obrazie i kojarzyć z nim Ciebie – Twoją markę. Co widzisz, kiedy myślisz o takich firmach jak Mercedes, Apple czy Pepsi? Chcąc nie chcąc, widzisz w głowie ich logo.

Mniej znaczy więcej

Obserwując zmiany logo największych marek, bardzo dobrze widać tendencję do upraszczania wzoru. To nawet logiczne, bo im łatwiejszy obrazek, tym szybciej i lepiej zapada w pamięć. Historię zmian logo najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie można zobaczyć TU. Obecnie królują proste, geometryczne wzory z jak najmniejszą ilością napisów (bo po co zmuszać leniwych ludzi do czytania), ale między nimi często pojawia się przestrzeń negatywna, czcionka udająca pismo ręczne i czasem vintage (chociaż mam wrażenie, że coraz rzadziej).

Jak Cię widzą, tak Cię zapamiętają

Oczywiście największe firmy, które mają solidnie zbudowany wizerunek, mogą odpuścić sobie tekst w logo. Jednak będąc „na początku”, żeby zapaść głęboko w świadomość ludzi, trzeba połączyć swoją nazwę z obrazem, który będzie łatwy do zapamiętania i, co najważniejsze, będzie się wiązał z przekazem marki, którą właśnie tworzysz. Dobre logo musi przykuwać uwagę i zawierać element, który nawiąże połączenie pomiędzy nazwą Twojej marki a obrazem. Trzeba pamiętać również o logice (bloger podróżniczy + śrubokręt = WTF?), czytelności i estetyce – to chyba jasne.

Choose wisely

Nawet jeśli planujesz zlecić komuś stworzenie logo (ja właśnie tak robię), to musisz mieć pomysł i plan – nawet ogólny – tego, jak chcesz, żeby wyglądało Twoje logo. Niestety nikt za Ciebie tego nie zrobi. Wybierz takie elementy, które w miarę upływu czasu pozostaną niezmienne i nadal będą prezentować się dobrze. Warto poświęcić trochę czasu na dopracowanie wszystkich szczegółów, bo logo pozostanie z Tobą na długo. Nie wprowadzaj w nim zmian zbyt często (częściej niż raz na pięć lat), bo zanim ludzie zdążą Cię zapamiętać, dasz im nową rzecz do uczenia się.

Napisy końcowe

  • nie kradnij istniejących już pomysłów (nawet fragmentów) – bądź oryginalny i Twórz własną markę a nie marną podróbkę
  • buduj pozytywne skojarzenia – mile zaskocz odbiorcę
  • bądź konsekwentny – jeśli już koniecznie będziesz chciał kiedyś podrasować logo, niech to będzie kosmetyczna zmiana a nie zupełnie nowy projekt
  • niech budzi skojarzenia – z Tobą i tym, co tworzysz
  • jak będzie wyglądać na… – stronie www, wizytówkach, gadżetach; a także w powiększeniu i pomniejszeniu – będzie czytelne?
  • to logo jest brzydkie – chyba nie chcesz, żeby ktoś tak pomyślał o Twoim logo – zwłaszcza Ty sam
  • tęczę, widzę tęczę – nie przesadzaj z ilością kolorów i mieszania czcionek
  • a może by tak jednak pościągać? – jest wiele stron prezentujących już istniejące logo (loga?) a także darmowe kreatory logo (tylko pls – nie rób w nich swojego logo na serio) – przeglądając je istnieje duże ryzyko wymyślenia własnego, idealnego znaku identyfikującego

comyslisz

identyfikacja wizualnajak zaprojektować logologo blogaprojektowanie logowybór logo
Previous Post Next Post

Wybrane dla Ciebie:

10 lutego 2015

Walk of shame

9 grudnia 2015
lista prezentów na święta

Lista prezentów na święta

1 maja 2015
warto grać w gry

6 powodów, dla których warto grać w gry

Znajdź wpis

Tekst o mnie.

Kalendarzyk małżeński

lipiec 2025
P W Ś C P S N
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« cze    

Facebook

Facebook
Instagram
Something is wrong.
Instagram token error.
Follow

Twitter

Tweets by paulapojnar

Najchętniej czytane:

  • Jak smakuje onigiri z Żabki. Test smaku + zdjęcia
    Jak smakuje onigiri z Żabki. Test smaku + zdjęcia
  • Pieczona feta z pomidorami, czyli bouyiourdi
    Pieczona feta z pomidorami, czyli bouyiourdi
  • Love, Rosie
    Love, Rosie
  • Pomysły na prezent dla lubiących gotować (i nie tylko) w stylu Instagrama
    Pomysły na prezent dla lubiących gotować (i nie tylko) w stylu Instagrama
  • Czego życzyć ludziom - pomysły na różne okazje
    Czego życzyć ludziom - pomysły na różne okazje
  • Mam 30 lat i nadal nie wiem kim chcę być kiedy dorosnę
    Mam 30 lat i nadal nie wiem kim chcę być kiedy dorosnę

Najnowsze komentarze

  • Kreatywne Rekomendacje #23 – KlaudynaMaciag.pl – rozwój, freelancing, blogowanie - Jak łatwo dałam się oszukać – kradzież tożsamości
  • Pomysły na prezent dla lubiących gotować (i nie tylko) · paulapojnar.pl - Pomysły na prezent pod choinkę dla niegrzecznych
  • Chłodnik z buraków · Lifestyle w Warszawie - paulapojnar.pl - Skansen w Sierpcu – piękne Muzeum Wsi Mazowieckiej
  • Najlepsza nazwa bloga - gotowe pomysły do użycia - Jak wymyślić dobrą nazwę bloga
  • Wybielanie zębów w domu: test Rapid White · Lifestyle w Warszawie - paulapojnar.pl - Test: iWHITE Instant – wybielanie zębów w domu
  • Jak wymyślić dobrą nazwę bloga · Lifestyle w Warszawie - paulapojnar.pl - Najlepsza nazwa bloga – gotowe pomysły do użycia

Tagi

blogerzy blogotok Cahier de gribouillages pour ceux qui s'ennueint au buerau Claire Faÿ dieta film filmy gotowanie gry komputerowe jak oszczędzać pieniądze jedzenie keri smith kobiety kreatywna destrukcja kreatywność książka kuchnia kulinaria ludzie miłość odchudzanie opis filmu opowiadanie podróże przepis przepisy recenzja restaurant week warszawa seebloggers spisek pisarzy tajemniczy zamek this is not a book to create is to destroy to nie książka ubrania urlop wakacje warszawa wreck this journal wygląd wyjazd Zeszyt do bazgrania dla tych którzy nudzą się w pracy zniszcz ten dziennik ćwiczenie pisarskie życie
  • O BLOGU
  • Polityka ciasteczkowości i prywatności
  • WSPÓŁPRACA

Lifestyle w Warszawie · paulapojnar.pl

Close Menu
    Wykorzystuję pliki cookies w celu prawidłowego działania strony i korzystania z narzędzi analitycznych (to Ci robi dobrze). Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?Niech ciasteczka pójdą w cycki Ciasteczkom mówię NIE A co to te ciasteczka są?
    Polityka ciasteczkowości i prywatności

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT