Jak napisać ofertę współpracy z blogiem

jak napisać ofertę

Ten wpis odpowiada na pytanie jak napisać ofertę współpracy z blogiem, ALE poniższe zasady będą pomocne również przy tworzeniu ofert współpracy dotyczących dowolnego profilu działalności.

W weekend miałam przyjemność uczestniczyć w szkoleniu dotyczącym pisania ofert współpracy z blogiem tak, żeby zwiększyć swoje szanse i zaprezentować siebie (i swój blog) jako równego partnera biznesowego. Bezbłędnie poprowadziła je Klaudia Fotyniuk (autorka projektu BlogoMarka) – wskazywała najważniejsze kwestie, ale bardzo szczegółowo odpowiadała na dodatkowe pytania a na koniec zaserwowała przełożenie zdobytej wiedzy na praktykę przy tworzeniu oferty blogu.

• spójność

Myślisz, że wygląd oferty i spójność z twoim blogiem (marką) nie mają żadnego znaczenia? Nic bardziej mylnego. Przed decyzją o wysyłaniu ofert współpracy spójrz krytycznym okiem na swoje miejsce w sieci (wskazywanie swoich błędów jest trudne, ale warto to zrobić) i zastanów się, jaki obraz ciebie będzie miała w głowie osoba, do której trafi twój mail. Czy przygotowana oferta jest czytelna, estetyczna i pasuje do twojego blogu (np. kolorystycznie)?

• dlaczego ty

Co wyróżnia ciebie i twój blog spośród innych setek tysięcy blogów? Jeśli nie masz jeszcze wyrobionego nazwiska, musisz przedstawić się w sposób, który zwróci na siebie uwagę i osoba decydująca o przydzieleniu blogera do danej kampanii reklamowej na podstawie tego może podjąć decyzję, że mimo niewielkiej liczby UU na blogu będziesz odpowiednią osobą, która świetnie wpisze się w aktualne działania marki.

• kto cię czyta

Czy znasz swoich czytelników? Jeśli do bloga podchodzisz profesjonalnie, z pewnością przyjaźnisz się z Google Analytics: znajdziesz tam ważne dane, między innymi w jakim wieku są twoi czytelnicy, gdzie mieszkają, jak często cię odwiedzają. Z Facebooka (menadżer reklam) dowiesz się dodatkowo o ich zainteresowaniach a z komentarzy i polubień sprawdzisz, jak bardzo są zaangażowani w tworzenie twojej społeczności. Te informacje są ważne dla marki – przekaż im je.

• co proponujesz

W skrócie opisz, jakie działania proponujesz, w jaki sposób wpiszesz się tym działaniem w filozofię marki (zanim wyjdziesz z propozycją sprawdź, czy tematy, które poruszasz na blogu nie będą sprzeczne z wartościami, które wyznaje marka), jak chcesz przedstawić produkt i dlaczego twoi czytelnicy będą nim zainteresowani. Jednym zdaniem: jaki masz pomysł na tę współpracę z korzyścią dla wszystkich stron.

Powyższe informacje zamknij najlepiej w punktach (lub w formie graficznej) z liczbami – unikaj ścian tekstu. Ludzie szukający odpowiedniego blogera do współpracy lub zbierający takie „luźne” propozycje naprawdę mają co robić w pracy i jeśli ułatwisz im to zadanie, będą o tobie myśleć bardziej przychylnie. Przejrzysta, konkretna i czytelna oferta podziała na twoją korzyść. Jeśli zastanawiasz się nad długością gotowego dokumentu (zawsze .pdf), to postaraj się zmieścić na 1-2 stronach.

Do tego oczywiście warto napisać mail w skrócie przedstawiający ciebie i twój blog (markę) z informacją, że dołączasz ofertę – znalazłam dobry przykład takiego maila z propozycją współpracy na blogu na-macierzynskim.pl. Pamiętaj tylko o spersonalizowaniu treści lub bazując na przykładzie napisz coś swojego, co będzie spójne z tym, w jaki sposób komunikujesz się zazwyczaj (na dalszą korespondencję nie będziesz już mieć wzoru i adresat na 100% zauważy, że piszesz inaczej).

Jeśli odpowiesz twierdząco na poniższe pytania:

Marzysz o tym, aby zarabiać na blogu?
Zastanawiasz się jak przyciągnąć i oczarować reklamodawców oraz partnerów biznesowych?
Wysyłasz wiadomości do marek, firm i agencji jednak nie otrzymujesz odpowiedzi?
Za każdym razem spędzasz masę czasu odpowiadając na zapytania od firm i agencji?
Od dawna planujesz przygotować ofertę bloga, lecz zupełnie nie wiesz jak się do tego zabrać?

to zacznij obserwować profil BlogoMarki na Facebooku i zapisz się na następne warsztaty.

Wybrane dla Ciebie: