The Little Death

Wszystkie umieszczane przeze mnie recenzje filmów, książek i innych, będą zawierać dokładny opis fabuły – łącznie z zakończeniem. Ta również.

Chcesz mieć niespodziankę? Nie czytaj!

7678420.3                    źródło zdjęcia: filmweb.pl

Pierwszą parą którą poznajemy są Maeve i Paul. Paul jest fetyszystą stóp – czego nie da się ukryć. Maeve natomiast ma jedną fantazję: zostać zgwałconą. Chyba wszystkie kobiety (poza feministkami i tymi zgwałconymi) mają taką fantazję – tak zresztą twierdzi sama Maeve. Paul jest nieco wstrząśnięty tą informacją, ale kocha swoją dziewczynę i chce, żeby była szczęśliwa. Pierwszy sposób osiągnięcia pełnej satysfakcji z seksu: masochizm.

Druga para to Evie i Dan. W ich małżeństwie są spore problemy z bliskością – siedzą na dwóch końcach kanapy u terapeuty a ostatni raz uprawiali seks… Nawet sami nie pamiętają kiedy. Kiedy zaczynają się kłócić o częstotliwość wizyt między swoimi nogami, dostają od terapeuty zadanie domowe. Mają udawać dwoje nieznajomych, żeby podnieść nieco temperaturę w łóżku. Pomysł się sprawdza i oboje są zachwyceni wieczornym seksem. Drugi fetysz: odgrywanie ról.

Trzecia para – Rowena i Richard – już na starcie wydaje się ostro porypana. Ona wraca do domu, on jedzie na ręcznym i… To przykre, że dla niektórych sensem życia jest rozmnażanie się. Następnego dnia Rowena mówi swojemu lekarzowi, że uprawiają seks jedynie w okolicach jej owulacji – cały czas na misjonarza i po każdym razie ona leży z biodrami w górze. Po powrocie do domu mówi Richardowi, że (zdaniem lekarza), gdyby miała orgazm, szansa na ciążę byłaby większa. On jednak stwierdza, że przecież ona zawsze dochodzi. Ach ci faceci… Nagle dzwoni telefon, który odbiera Richard. Po chwili wraca do pokoju ze łzami w oczach i mówi, że jego tata zmarł na zawał. Rowena rzuca się na niego i… Trzeci fetysz: dakryfilia.

Chwila przerwy w poznawaniu par. Wracamy do Maeve i Paula, do których przyszli znajomi. Luźna rozmowa przekształca się w namawianie do ślubu – pięć lat razem, to już czas najwyższy na poważniejsze deklaracje. Paul korzysta z okazji i pyta kumpla o „dziwną” fantazję jego dziewczyny. Glenn odpowiada, że przecież każda kobieta ma taką fantazję, ale zamówiony gwałt to nie gwałt. Coś w tym jest.

Mężczyzna piecze ciastka. Ozdabia je i pakuje w pudełka. Dzwoni do drzwi, które otwiera Maeve. Mężczyzna przedstawia się jako Steve – nowy sąsiad. Informuje przy okazji, że jest karanym przestępcą seksualnym.

Czwarta para to Maureen i Phil. W środku nocy on nie może zasnąć i próbuje przytulić żonę – ona opryskliwie każe mu się odczepić. Następnego dnia w pracy Phil przysypia, za co zostaje upomniany przez szefa. Dostaje od niego również silne tabletki nasenne. Wieczorem robi sobie herbatę, w której rozpuszcza „lek”. Na chwilę odchodzi, żeby położyć dzieci spać a kiedy wraca, zastaje żonę pijącą jego usypiającą herbatę. Oczywiście momentalnie zasypia. Phil wykorzystuje okazję. Czwarty fetysz: somnofilia.

Wychodząc rano z domu, Phil wpada na Steve’a. Tego dnia odbywa się również pogrzeb taty Richarda. Po powrocie do domu Rowena próbuje wycisnąć z niego chociaż kilka łez – bezskutecznie, co skutkuje następnym nudnym dla niej seksem. W domu Evie i Dana również kiepsko, bo Dan za bardzo przejął się zostaniem aktorem i cel odgrywania ról zszedł u niego na drugi plan. Przed drugim podejściem do scenki, która miała być bardziej seksowna od zapalenia wątroby typu C, Evie dostaje mdłości i biegnie poprzytulać kibel.

Piąta i ostatnia… Jeszcze nie para, to Monica. Głucha dziewczyna pracuje jako tłumacz języka migowego w rozmowach telefonicznych. Kiedy siada przed komputerem w pracy, przez Skype łączy się z nią Sam. Kiedy jednak spogląda na śliczną dziewczynę – rozłącza się. Piąty fetysz: skatologia telefoniczna.

Maeve wraca do domu z zakupami. Kiedy zbliża się do furtki zostaje napadnięta i wprowadzona do domu, gdzie okazuje się, że Paul chciał spełnić jej fantazję. Nie wyszło.

Rowena również wraca do domu z filmami, tzw. wyciskaczami łez. A na obiad cebula, którą ma obrać Richard. Przypomina mu również o kasowanych wiadomościach od jego taty, ale płaczący facet nie ma ochoty na seks. Postanawia więc wywieźć jego ukochanego psa na jeden dzień do Maeve – to również ma sprowokować płacz Richarda. Wywołuje tylko złość.

Evie zastanawia się nad swoim małżeństwem i próbuje przekazać Danowi wiadomość o swojej ciąży. /Cały czas nie potrafię zrozumieć tego, że bohaterowie filmów zamiast walnąć prosto z mostu „kochanie, jestem w ciąży”, to próbują utkać do tego kilkuminutową przemowę – po co?/ Dan jednak jest zbyt zajęty uczeniem się aktorstwa i nie chce rozmawiać z żoną. Evie ma dosyć.

W nocy Richard projektuje plakaty do poszukiwań swojego psa. Rowena, która rano miała je porozwieszać, jedzie po psa do Maeve. Dowiaduje się, że pies uciekł bramą. Kiedy wraca do domu, zastaje zdenerwowanego Richarda, który znalazł w śmieciach wyrzucone plakaty. Z psem jej nie wyszło, ale o dziwo udaje się to naprędce wymyśloną informacją o podejrzeniu raka. To zaczyna już być okrutne.

Phil wraca do domu zbyt późno, co kończy się wrzaskiem Maureen. Tym razem z premedytacją daje żonie usypiającą herbatkę i zaciąga do łóżka. Widzimy serię krótkich scenek miłości i czułości oraz zasypiania w pracy – to kończy się rozmową z szefem.

Na wizycie u terapeuty Evie jest sama. Kiedy wychodzi, w poczekalni widzimy Yael i Glenna – pozornie zgodną parę, którą poznaliśmy u Maeve i Paula. Kiedy Dan wraca do domu, okazuje się, że zamiast być w pracy chodzi na zajęcia z aktorstwa. To denerwuje Evie, ale zostaje ugłaskana za pomocą kamery, która ma nagrywać ich odgrywanie scenek. Niestety Dan skupia się nie na seksie, a na prawdziwym zostaniu aktorem. Kończy się prawym sierpowym.

Phil wraca zmęczony do domu – został zwolniony z pracy za notoryczne zasypianie. Na dodatek żona robi mu wyrzuty o duże wydatki z karty kredytowej i podejrzewa o zdradę. Phil wstydzi się swojego fetyszu i woli powiedzieć żonie, że ją zdradza, niż powiedzieć prawdę. Maureen się wścieka i wyrzuca męża z domu. Phil jedzie samochodem i dochodzi do wniosku, że powie prawdę. Kiedy dzwoni do domu, zaczyna nagrywać wiadomość na automatyczną sekretarkę. W tym momencie ma wypadek.

W restauracji Maeve i Paul świętują jej urodziny. Dziewczyna dostaje w prezencie małe pudełeczko, ale jej nadzieje na pierścionek zaręczynowy szybko rozwiewa widok kolczyków. Zaczynają wracać do domu, ale na parkingu zostają zaczepieni przez dwóch zbirów. W krótkiej szamotaninie Paul dostaje butelką w głowę a Maeve zostaje zaciągnięta do samochodu, żeby dowiedzieć się czym jest gwałt. Szybko okazuje się, że cała sytuacja została zaaranżowana przez Paula, który chciał zadowolić swoją ukochaną. Maeve jednak o tym nie wie i z chęci obrony robi użytek z łokcia. Paul trafia do szpitala, gdzie mówi jej o wszystkim a także wręcza upragniony pierścionek. Fantazje o gwałcie odchodzą w zapomnienie.

Evie pakuje torby, bo Dan przestał angażować się w sprawy ich małżeństwa. Zamiast podjąć próbę zastanowienia się nad ich związkiem, Dan podejmuje próbę przekonania Evie o swoim niesamowitym talencie – skutecznie. Co jeszcze bardziej ją rozwściecza, więc kończy z Danem.

Richard odwiedza lekarza Roweny. Dowiaduje się, że plany rozmnażania zostały zawieszone na kilka ostatnich tygodni. Kłóci się z żoną o ostatnie kłamstwa i prowokowanie sytuacji doprowadzających go do płaczu a kolejną taką sytuacją jest informacja, że Rowena nie ma raka. Tym razem z seksu nici. Dodatkowo Richard ma dosyć i chce się wyprowadzić. Rowena zatrzymuje go wiadomością o swojej ciąży. Ach te kłamstwa…

Monica w pracy ponownie odbiera połączenie od Sama. Jego zamówienie jest nietypowe, bo chce rozmawiać z seks telefonem. To zawstydza dziewczynę, ale ostatecznie się zgadza. Rozmowa tłumacza podczas seks rozmowy nie jest łatwa, na dodatek jeśli tłumacz jest skromną dziewczyną. W trakcie tłumaczenia oboje stwierdzają, że obecność prostytutki jest im niepotrzebna. Zaczynają rozmawiać ze sobą. Sam pokazuje jej swoją pracę i widać, że dobrze się rozumieją. Monica niestety musi wracać do domu.

Kiedy wychodzi z biura okazuje się, że jej samochód jest zepsuty. Na szczęście obok zatrzymuje się samochód i uprzejmy kierowca proponuje jej podwózkę do domu. Dziewczyna wsiada i widzimy, że kierowcą jest Steve. Monica zostawiła otwartą maskę, więc mężczyzna wysiada, żeby ją zamknąć. Dziewczyna poprawia aparat słuchowy, więc nie słyszy, że Steve został potrącony przez samochód. Samochód prowadzony przez Phila. Do leżącego Steve’a podchodzi pies Richarda. Koniec.

Ocena:

  • fetysze 5/10
  • powiązani bohaterowie 9/10
  • lekka komedia 10/10

KOCHAM filmy, w których kilka historii łączy się w całość. Temat seksu i różnych fantazji, które mają w głowach wszyscy jest pokazany w rzeczywisty sposób. Wiele par ma problem z wyrażaniem swoich seksualnych pragnień, co kończy się kłótniami i frustracją – bez rozmowy niczego się nie ugra. Świetnym uzupełnieniem dla tych „zwykłych” par był poznający nowych sąsiadów, Steve – karany przestępca seksualny. W trakcie obserwowania rozmów przedstawionych par, ich kłótni, problemów i widocznego braku komunikacji w ich związkach, najbardziej normalną osobą wydaje się właśnie on. Film jest genialną komedią – scena z Monicą i Samem podczas seks rozmowy jest tak zabawna, że śmiałam się przez cały czas jej trwania. Zdecydowanie polecam obejrzenie.

Wybrane dla Ciebie: